Avaliações de funcionários da empresa Sitel

Encontramos 84 avaliações relacionadas à sua pesquisa. Ver todas as 9 955 avaliações
Ordenar por: avaliação útil | pontuação | data
3,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Ok environment but lacks some qualities
Call Center Operator (Ex-funcionário) –  Distrito do Porto13 de Janeiro de 2020
Competitive environment that can sometimes be toxic. Poor management depending on the project. Does not have the resources to make the job anywhere near enjoyable. They provide a resting/eating area but nothing out of the ordinary. All in all, the place is "ok" but could use a lot of improvement.
Vantagens
Health Insurance
Desvantagens
Short breaks, goals too high, bad training/coaching
Esta avaliação foi útil?SimNãoDenunciar
Resposta oficial de Sitel
16 de Janeiro de 2020

Thanks for sharing your Sitel experience with us.

Sitel is a people driven company that puts its associates on first place. All Sitel associates are committed in maintaining a work environment that is free of favoritism, harassment or mistreatment. Be informed that we have an ethic's line where all our members can report any unusual situation, we take this type of feedback very seriously as our main objective is to provide the best work e
environment for all our associates.

Josue

3,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Friendly place
AMAZON RELATIONSHIP MANAGER (Ex-funcionário) –  Distrito de Lisboa11 de Janeiro de 2020
Great team,
people very friendly and supportive.
Location was easy and shifts organized
I learned more about a big team (50 people on duty)
Interesting workflow and clients policy
Esta avaliação foi útil?SimNãoDenunciar
Resposta oficial de Sitel
14 de Janeiro de 2020

We are so grateful for your kind words. Thanks for sharing your review with us and the community.

1,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
high school again
Colaborador (Funcionário Atual) –  Lisboa, Distrito de Lisboa8 de Janeiro de 2020
"People's first" is their motto and yet they don't even have gluten free options (or any healthy alternatives) on their food stands anywhere in the Lisbon office.

The environment is so lax that you can see it in how dirty everything is, dirty tables, pee covered toilets (and walls), food stacking on top of garbage bins and a/c at a low temperature with the key to change the temperature nowhere to be seen.

In addition if you think for yourself you will never have a chance of moving in the company, people will frown when they pass you by because you don't go by their motto of "friends first" (which should replace their actual motto).

In sum - if you feel like working in a high school environment where everyone is obnoxiously loud and dirty feel free. You will love it
Esta avaliação foi útil?SimNãoDenunciar
Resposta oficial de Sitel
16 de Janeiro de 2020

Thank you for reaching out and provide your feedback. We take this type of experiences very seriously as we want to provide the best work environment to all our associates. We've sent these comments to the correct department so they can take a look into this.

Josue

5,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Excelente
Jerez (Ex-funcionário) –  Lisboa27 de Dezembro de 2019
Muy buena e interesante en la campaña Danz ,canal de deportes
Esta avaliação foi útil?SimNãoDenunciar
Resposta oficial de Sitel
30 de Dezembro de 2019

Gracias por compartir su experiencia.

¡Empleados como usted hacen que Sitel sea un excelente lugar para trabajar!

4,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
seria mais agradavel se oferece se melhores condicoes aos colaboradores
operador call center (Ex-funcionário) –  Lisboa, Distrito de Lisboa26 de Dezembro de 2019
agradavel quando oferecem fruta 1 x por semana
por haver uma grande mistura tem pessoas super agradaveis e outras nem por isso
Esta avaliação foi útil?Sim 1NãoDenunciar
Resposta oficial de Sitel
16 de Janeiro de 2020

Olá!
Muito obrigado por compartilhar a sua experiência conosco.
Levamos muito em consideração seus comentários.
Estamos agregando benefícios adicionais constantemente para que nossos colaboradores possam desfrutar ainda mais da sua experiência Sitel.
Nosso propósito e oferecer um ótimo ambiente de trabalho, para continuar oferecendo as melhores condições para nossos colaboradores.
~ Josue da Sitel

4,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Nice project but poorly managed
Customer Service (Funcionário Atual) –  Lisbona21 de Dezembro de 2019
Nice multicultural environment, they have interesting projects but the salaries are really low and the management is really poor, they don’t promote people who deserve it, not sure how the selection are made.
Vantagens
Nice and fun place
Desvantagens
Low salary
Esta avaliação foi útil?Sim 1NãoDenunciar
Resposta oficial de Sitel
30 de Dezembro de 2019

Thank you for sharing your Sitel experience. We appreciate you taking the time to leave a review as each comment is reviewed to further improve the associate experience. We'll share this feedback with the correct department.

1,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Not recommended
Advisor (Ex-funcionário) –  Lisboa13 de Dezembro de 2019
Muita rotatividade, muita pressão para resultados, mal remunerado. Um fábrica pós moderna na indústria dos call centers
Desvantagens
Organização e desvalorização das pessoas
Esta avaliação foi útil?Sim 3NãoDenunciar
1,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Empresa com ambiente discriminatório e muito falsa
Agente (Ex-funcionário) –  Santos, Lisboa12 de Dezembro de 2019
Empresa de amigos e relacionamentos em especial os de cariz homo
Empresa que afirma ser aberta e anti discriminatória mas é exactamente o que a empresa pratica dia-a-dia, a hipocrisia em todo o esplendor.
Só os alinhados e com línguas bem compridas e castanhas acedem aos lugares de topo.
Quanto mais sabujo e submisso mais cargos de topo ocupam.
Os TL na sua grande parte são pequenos ditadores
Os OM uma aberração em competência e gestão
Os RH são dos pior que existem.
Se quiser ser prisioneiro e explorado ou violado, pois vá trabalhar para a Sitel
Esta avaliação foi útil?Sim 6NãoDenunciar
4,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Good working environment
Customer service agent (Funcionário Atual) –  Lisboa, Distrito de Lisboa5 de Dezembro de 2019
Calm environment, occasionally competitive.
A formative job to learn how to interact in a working environment.
Esta avaliação foi útil?SimNão 1Denunciar
Resposta oficial de Sitel
10 de Dezembro de 2019

We are incredibly grateful that you took the time out to leave us this note. Our organization values the experience of our associates the most. It is employees like you that make our job wonderful.

5,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Buena experiencia
Customer Service Representative (Ex-funcionário) –  Lisboa2 de Dezembro de 2019
Trabajé en el proyecto de Airbnb por 7 meses en Lisboa y la verdad que me marche por los sueldos de Portugal a Irlanda, pero me encontré muy a gusto en la empresa.
Vantagens
Dan seguro médico pasado un tiempo.
Desvantagens
Falta de espacio
Esta avaliação foi útil?SimNão 1Denunciar
Resposta oficial de Sitel
5 de Dezembro de 2019

Gracias por compartir su experiencia.

¡Empleados como usted hacen que Sitel sea un excelente lugar para trabajar!

5,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Well structured company
Customer Service Specialist for Secret Escapes (Ex-funcionário) –  Distrito de Lisboa1 de Dezembro de 2019
Well structured company where the procedures and processes are followed which facilitates the employees' lives on my opinion. HR is helpful.
I liked to work here.
Esta avaliação foi útil?Sim 1Não 1Denunciar
Resposta oficial de Sitel
4 de Dezembro de 2019

It really makes us happy when our associates or former associates share their wonderful work experience in a public platform. !!!

1,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Horrific
Customer Service (Ex-funcionário) –  Porto, Distrito do Porto27 de Novembro de 2019
PROS: If you're expecting free benefits like every company as to offer, the only thing that's free in Sitel is the water in the dispenser and some bananas that are left out on the Sitel's projects shared cantine, once or twice a week.

You may have heard of medical insurance, where you have to pay 30 euros anually to get discounts in SOME of your medical bills - it doesn't apply to all doctor's visits, depending on what type of medical assistance you need. At the end of the day, the hassle isn't worth it.

Last but not least, we have Sitel Fit! We're not sure why this is a benefit, but basically you will have to install the Sitel Fit app, run and do exercise to get points. Once you collect a certain amount of points you will enter a worldwide draw where you can get some prizes.. like new headphones..... and the top 3 Sitel fitters can make a donation to a charity of their choice.

You also get a discount in a gym membership, which is not that great as you end up paying for it

The only good thing is the freedom you have to be yourself not worrying about appearences, but this is something that many companies have to offer nowadays.


CONS:

To get inside the office you'll need to provide with your fingerprint - there's no handles so you can open the door for the building's security which I completely understand, but expect to have the flu and other diseases more often than you usually do, as everyone will use the fingerprint access to go around the building (EW!)

Inside the office, you'll be working with 3 different teams from 3 different projects and 2 languages
  mais... - French and English - which causes a lot of noise. There's not much room for everyone, there's no air flow, and the room is warm and smelly - in which as caused FLEAS to appear before.

There were certain times during my customer service working days where the building had NO water! No one cared and the HR didn't sent anyone home or even provided us with a warning regarding the building having no water - management told us to go to the nearest cafe to use the toilets.

The office equipment isn't really clean and the carpet floors and chairs were washed ONCE in a full year.


They will make you work 6 days in a row for 4 weeks with only 2 days off. Often there's times where you go from a schedule starting at 12h to one that starts at 16h - your biological clock will go insane!

They recently added phone support and chat as one of their new customer service responsabilites - but the salary stayed the same. In this company, more responsabilites doesn't mean more pay!

Announcements are made through a messaging work platform most of the times, or through your Team Managers. The superiors never show their face when the announcements are bad. Last year, they swapped from a fixed schedule to rotative ones, and announced this with only 7 days prior to the change. They do this all the time and it's hard to trust the management because you'll never know what's the next annoucement and how's it gonna change and impact your personal life!

You have to take special attention to your schedule as the management may plan it incorrectly and you will work more than expected.

They don't pay much - the MINIMUM WAGE + shift and food allowance - they disguise this amount as 700 euros and will say that's an attractive salary.... for dummies!

They don't care about their employees opinion - every year they make us fill a survey where we can talk about our concerns and provide advice but nothing changes. They still swear Sitel it's a people's focused company but the employees are not sure about that.

They don't pay extra hours.
  menos
Esta avaliação foi útil?Sim 8NãoDenunciar
Resposta oficial de Sitel
19 de Dezembro de 2019

Thank you for reaching out and provide your feedback. We take this type of experiences very seriously as we want to provide the best work environment to all our associates. We've sent these comments to the correct department so they can take a look into this.
Josue

4,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Empresa tranquila, o stress depende do projecto
Advisor (Funcionário Atual) –  Lisboa24 de Novembro de 2019
Cada projecto pode ser diferente, calmo ou muito stressante
Esta avaliação foi útil?SimNão 1Denunciar
2,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Bad management
Customer Care Specialist (Funcionário Atual) –  Lisboa21 de Novembro de 2019
Very, bad management.
Low salary, bad management, no follow up, pressured with no reason, asked to work while work is poor.
They promise a loto of stuff and they never keep it.
Esta avaliação foi útil?Sim 4NãoDenunciar
Resposta oficial de Sitel
28 de Novembro de 2019

Thanks for taking the time to leave a review. Sitel is a people driven company that puts its associates on first place. All Sitel associates are committed in maintaining a work environment.

Be informed that we have an ethic's line where all our members can report any unusual situation, we take this type of feedback very seriously as our main objective is to provide the best work environment for all our associates.

5,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Muy interesante
Tele operadora (Ex-funcionário) –  Lisboa, Portugal19 de Novembro de 2019
Me gustó mucho la campaña y el ambiente de trabajo, el trabajo que realicé me mantenía muy entretenida y retar e personalmente va con mi personalidad
Esta avaliação foi útil?SimNãoDenunciar
Resposta oficial de Sitel
25 de Novembro de 2019

¡Muchisimas gracias por tu comentario!

Esperamos ser nuevamente una opcion para usted en algun futuro.

5,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Empresa onde os trabalhadores contam.
Operadora de Call Center (Ex-funcionário) –  Lisboa12 de Novembro de 2019
Excelente ambiente de trabalho e de interajuda o que cria um ambiente salutar entre todos.
Esta avaliação foi útil?SimNão 2Denunciar
Resposta oficial de Sitel
18 de Novembro de 2019

Muito obrigado por compartilhar a sua experiência conosco.
É sempre muito bom quando um colaborador da Sitel fala sobre nosso incrível ambiente de trabalho.
~ Josue da Sitel

4,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
empresa dinamica
Adviser ao serviço do cartão Universo Mastercard (Ex-funcionário) –  Porto11 de Novembro de 2019
empresa preocupada com o bem estar dos colaboradores, agradável de trabalhar
Vantagens
fruta duas vezes por semana
Desvantagens
ordenado baixo
Esta avaliação foi útil?Sim 4Não 1Denunciar
1,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Tóxica
Advisor (Funcionário Atual) –  Lisboa22 de Outubro de 2019
Depois de um ano e meio trabalhando nesta empresa, ainda me pergunto como tenho suportado tanto tempo.
Nesta empresa existe a "família Sitel grande e feliz", e se você não fizer parte dela ou você não é um dos seus engraxadores, as coisas serão muito difíceis.
Puro nepotismo: as pessoas são contratadas através de amigos ou familiares e somente eles crescem dentro da empresa, e pode-se ver como em poucos meses eles se tornam chefes enquanto você
ficar na linha, sem posibilidade de crescer.
Bulling existe nesta empresa, e se você não permitir assedio eles tentarao afundar seus números, porque os psicopatas não estão a faltar nesta empresa.
Esses pequenos psicopatas vão tentar apropriar-se de seus sucessos e acreditarse com o direito de te gritar.
Uma empresa onde o incompetente, preguiçoso e engraxador encontrar um nicho onde eles e seus amigos podem ser colocados para sugar a garrafa para a vida toda.
"As pessoas primeiro", diz seu slogan, mas primeiro aqui são os interesses pessoais da "grande família Sitel" e seus amiguinhos.
Se você valoriza o seu tempo e sua dignidade, evitar trabalhar nesta empresa totalmente corrompida
Esta avaliação foi útil?Sim 13NãoDenunciar
5,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
A fantastic company
Agent (Funcionário Atual) –  Lisboa, Distrito de Lisboa16 de Outubro de 2019
A company where our potencial is recognized and oppi opportunities are real
Esta avaliação foi útil?SimNão 4Denunciar
4,0
Equilíbrio entre trabalho e vida pessoal
Salário/Benefícios
Estabilidade/Promoção
Gerência
Cultura Corporativa
Great place to work
Customer Service Agent (Ex-funcionário) –  Porto31 de Julho de 2019
Pay always correct and in time and nice colleagues and HR
Central location with easy access to public transfer
various proejcts to work
nice monthly bonus and values seniority
Esta avaliação foi útil?Sim 4Não 7Denunciar
Perfil Solicitado

Deseja saber mais acerca do trabalho aqui?

Faça perguntas sobre o trabalho ou as entrevistas na empresa "Sitel". Os funcionários atuais e os antigos poderão responder.

Perguntar

Avaliação geral

3,5
Informação baseada em 9 955 avaliações
52 728
42 730
32 396
2911
11 190

Avaliação por categoria

3,4Equilíbrio entre o trabalho/vida pessoal
3,2Salário/Benefícios
3,2Estabilidade/Promoção
3,2Gerência
3,3Cultura

Avaliações da empresa Sitel por local